nedelja, 26. januar 2014

Lahki tiramisu

S Kljunčkom pridno mešava, kuhava in pečeva. Ta vikend sva naredila tiramisu. Kot vedno, sva najprej pogledala, kaj pravita Arturo in Kiwi iz italijanske risanke. Moj mali je pri petih letih in pol pravi poliglot. Zna kar dobro italijansko in še kar razume angleško: najbrž zato, ker ima zateženo mamo - risanke lahko gleda le v tujem jeziku (da je vsaj kaj koristi od tega).

Zakaj sva se lotila panakote. Med tednom sva naredila še en projekt - namaz z maskarponejem, skuto in orehi, ostalo je 3/4 maskarponeja in prav tako skute. Malo sem raziskovala po spletu in med drugim ugotovila, da je 17. januar svetovni dan tiramisuja. Tam sem našla tudi recept za malo manj kalorično kremo za tiramisu: del maskarponeja zamenjamo s skuto.

Sestavine:
300 g piškotov Savoiardi, 300 g skute, 200 g maskarponeja, 2 jajci, 2 žlici sladkorja, 6 skodelic močne kave, kakav v prahu

Za mladoletnika so piškoti namočeni v kakav.


Beljake stepemo v čvrst sneg in jih umaknemo za konec. Rumenjake dobro premešamo s sladkorjem, da zmes postane pastelno rumena. Nato umešamo maskarpone in skuto. Nazadnje dodamo še sneg iz beljakov, da dobimo gladko zmes. Krema je pripravljena.
Skuhamo kavo (najbolje že na začetku, da se ohladi) in jo nalijemo v krožnik, da so piškoti do polovice namočeni. Namakamo samo eno stran piškotov. Pri tem opravili je treba biti dovolj hiter, saj piškoti zelo hitro srkajo tekočino in če so popolnoma premočeni, se spremenijo v kašo.
Potem pa zlagamo: plast piškotov, plast kreme, plast piškotov ... dokler nam sestavin ne zmanjka. Pazimo, da je zadnja plast premazana s kremo. Nazadnje še posujemo kakav v prahu.


Tudi tiramisu je predvsem Kljunčkovo delo. Jaz sem ga le vodila in nadzirala. Najprej sva šla po sveža jajca (ker so od naših kokošk in so bila še topla, ko sva jih prinesla v hišo, jih nisva termično obdelala). Ker je Kljunček imel "delo" (sestavine je napisal v svoj zvezek s sestavinami - potek dela ga ne zanima, samo sestavine si zapiše), sem jaz ločila beljake in rumenjake ter naredila sneg iz beljakov. Medtem je Kljunček končal, ostalo je naredil on. No, kavo sem tudi jaz skuhala še preden sem se lotila jajc.

4 komentarji:

oldpunca pravi ...

Zelo lepo vpletata igro v vsakdanja opravila. Tudi moja otroka sta se naučila tujih jezikov (nemščine in angleščine) iz risank :-)

moi pravi ...

O, kako lušnega pomočnika imaš. Tiramisu pa imajo moji mušketirje tudi zelo radi.

Danica pravi ...

Njam njam...res mora biti dober, ko pa imaš tako fajnega pomočnika. Kot pravi Sonja, so se tudi pri nas otroci naučili tuji jezikov peko risank in igrc :D
Lp Danica

helena pravi ...

Prosim poglej na moj blog.

Ne prezrite ...

Priznanja in nagrade v aprilu 2022